Loading...

info@lyke.ro

0
Loading
Coșul dvs. este încă gol!
Două categorii

Codul privind reclamațiile consumatorilor

Cine suntem și ce acoperă această procedură de reclamații

1. Această procedură de reclamații reglementează metoda și condițiile de reclamație a defectelor bunurilor achiziționate prin intermediul site-ului www.lyke.ro de la JB-software s.r.o., ID nr.: 05421021, cu sediul social în Husitská 133, Janův Důl, 460 07 Liberec, Czech Republic, înregistrată în Registrul Comerțului la Tribunalul Krajský din Ústí nad Labem sub numărul de dosar C 38119/KSUL (denumită în continuare "noi").

2. Prezenta procedură de reclamații se aplică numai în cazul în care cumpărătorul este o persoană care a încheiat cu noi un contract de achiziție în afara activității sale comerciale sau a unei activități similare (denumită în continuare "dumneavoastră").

3. Scopul acestui document, Procedura de reclamații, este de a vă explica cum vă puteți exercita drepturile în ceea ce privește performanța defectuoasă și cum funcționează procesul de reclamație.

4. Prezenta procedură de reclamații face parte din termenii și condițiile noastre.

5. Orice informație pe care ne-o furnizați este confidențială și va fi tratată ca atare.

II. Drepturi care decurg din prestații defectuoase, proces de reclamații

  • De ce suntem responsabili

6. Suntem răspunzători față de dvs. pentru ca bunurile să nu prezinte defecte la recepție. Acest lucru înseamnă că, în momentul în care luați în primire bunurile, suntem răspunzători în special pentru următoarele:

  1. bunurile au caracteristicile pe care le-am convenit și, în lipsa unui acord, acele caracteristici pe care noi sau producătorul le-am descris sau la care v-ați fi putut aștepta având în vedere natura bunurilor și pe baza publicității făcute de noi;

  2. bunurile sunt adecvate scopului pe care îl declarăm pentru utilizarea lor;

  3. bunurile corespund, din punct de vedere al calității sau al execuției, eșantionului sau specimenului convenit, în cazul în care calitatea sau execuția a fost determinată prin referire la eșantionul sau specimenul convenit;

  4. mărfurile sunt în cantitatea, măsura sau greutatea corespunzătoare; și

  5. mărfurile respectă cerințele legislației.

7. OSuntem răspunzători pentru defectele apărute după primirea bunurilor în perioada de garanție de 24 de luni, cu excepția cazului în care pe ambalaj este specificată o perioadă diferită. 

  • Exercitarea dreptului de executare defectuoasă

8. Vă rugăm să faceți o reclamație prin e-mail: info@lyke.ro sau prin scrisoare la JB-software s.r.o., Husitská 133, Janův Důl, 460 07 Liberec, Czech Republic

9. Formularul sau scrisoarea de însoțire a cererii dumneavoastră de despăgubire trebuie să conțină următoarele elemente:

  1. datele dumneavoastră de contact, o descriere a defectului și o cerere privind modul în care va fi tratată reclamația;

  2. dovada achiziționării bunurilor (de preferință prin anexarea unei dovezi de cumpărare).

10. Vă rugăm să trimiteți bunurile pe care le considerați a fi defecte, împreună cu formularul de reclamație, la adresa de mai sus. Bunurile trebuie să fie ambalate într-un ambalaj adecvat pentru a preveni deteriorarea în timpul transportului și trebuie să fie curate și complete. În cazul produselor din țesături, bunurile trebuie spălate. În caz contrar, nu suntem obligați să ne ocupăm de reclamație și vă vom trimite bunurile înapoi pe cheltuiala noastră.

11. Atunci când faceți o cerere de despăgubire, veți primi o confirmare scrisă prin e-mail - raportul de despăgubire, care servește drept document de soluționare a cererii de despăgubire. Raportul de reclamație conține următoarele infor

  • Defecte ale mărfurilor

12. În cazul în care un defect apare în termen de șase luni de la recepție, bunurile sunt considerate ca fiind defecte la recepție.

13. De altfel, aveți dreptul de a vă exercita dreptul de a reclama un defect care apare la bunurile de consum în termen de douăzeci și patru de luni de la primire.

14. În cazul în care perioada de timp în care bunurile pot fi utilizate este menționată pe bunurile vândute, pe ambalajul acestora, în instrucțiunile care însoțesc bunurile sau în publicitatea în conformitate cu alte acte legislative, se aplică dispozițiile privind garanția calității. Prin garantarea calității, ne angajăm față de dumneavoastră că bunurile vor fi adecvate scopului lor obișnuit sau își vor păstra caracteristicile obișnuite pentru o anumită perioadă de timp.

15. În cazul în care ne-ați reclamat pe bună dreptate un defect al bunurilor, perioada de exercitare a drepturilor în temeiul prestației defectuoase și a perioadei de garanție nu curge pentru perioada în care nu puteți utiliza bunurile defecte.

16: Cererile de garanție și răspundere nu se aplică pentru:

a. uzura cauzată de utilizarea normală, de exemplu, elasticul slăbit al unui cearșaf sau fibrele slăbite ale unei țesături de tip terry;

b. bunuri folosite, în cazul în care defectul corespunde gradului de uzură, de exemplu, un fermoar la un cearșaf de pat;

c. defecte despre care știați sau pe care le-ați provocat, de exemplu, dacă ați rupt nasturi sau ați rupt un fermoar.

  • Cum se solicită

17. Puteți face o reclamație în timpul perioadei de garanție sau al termenului de valabilitate și, la alegerea dumneavoastră, puteți face o reclamație pentru un defect care reprezintă o încălcare materială a contractului (indiferent dacă este sau nu un defect remediabil sau nu):

  1. să remedieze defectul prin furnizarea unui articol nou fără defect sau prin furnizarea articolului lipsă;

  2. să remedieze defecțiunea prin reparații gratuite;

  3. o reducere rezonabilă a prețului de achiziție; sau

  4. o rambursare a prețului de achiziție pe baza retragerii din contract.

18. O încălcare gravă a contractului este o încălcare de care partea care a încălcat contractul știa sau ar fi trebuit să știe la momentul încheierii contractului că cealaltă parte nu ar fi încheiat contractul dacă ar fi prevăzut încălcarea.

19 În cazul unui defect care reprezintă o încălcare nesemnificativă a contractului (indiferent dacă defectul este remediabil sau iremediabil), aveți dreptul la remedierea defectului sau la o reducere rezonabilă a prețului de achiziție.

20. În cazul în care un defect reparabil a apărut în mod repetat după reparație (de obicei, o a treia reclamație pentru același defect, de exemplu, un fermoar nefuncțional la lenjeria de pat, sau o a patra reclamație pentru un defect diferit) sau bunurile au un număr mai mare de defecte (de obicei, cel puțin trei defecte în același timp), aveți dreptul de a solicita o reducere a prețului de achiziție, de a înlocui bunurile sau de a vă retrage din contract.

21. Drepturile de răspundere pentru defecte ale bunurilor sunt exercitate de noi, în calitate de vânzător.

22. Vă vom trimite o confirmare a datei la care v-ați exercitat dreptul, a conținutului cererii de despăgubire și a metodei de tratare a acesteia, precum și o confirmare a datei și a metodei de tratare a cererii de despăgubire, inclusiv confirmarea reparației și a duratei reparației, sau o justificare scrisă pentru respingerea cererii de despăgubire.

23. Atunci când depuneți o cerere de despăgubire, trebuie să ne spuneți ce drept ați ales. O schimbare a alegerii fără acordul nostru este posibilă numai dacă ați solicitat repararea unui defect care se dovedește a fi iremediabil. În cazul în care nu vă alegeți la timp dreptul pentru o încălcare gravă a contractului, aveți aceleași drepturi ca și în cazul unei încălcări nemateriale a contractului.

24. În cazul în care repararea sau înlocuirea bunurilor nu este posibilă, puteți solicita o rambursare integrală a prețului de achiziție în momentul retragerii din contract.

25. Dacă putem dovedi că ați avut cunoștință de defectul bunurilor înainte de acceptare sau că l-ați provocat dumneavoastră, nu suntem obligați să vă satisfacem cererea.

  • Tratarea cererii de despăgubire

27. Vom lua o decizie cu privire la cererea dvs. de despăgubire în termen de cel mult trei zile lucrătoare, sau dacă este necesară o evaluare profesională pentru a lua o decizie. Vă vom informa cu privire la necesitatea unei evaluări profesionale în această perioadă.

28. Ne vom ocupa de reclamație, inclusiv de remedierea defectului, fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 30 de zile de la depunerea reclamației, cu excepția cazului în care se convine cu dumneavoastră în scris o perioadă mai lungă. După această perioadă, aveți aceleași drepturi ca și cum ar fi fost vorba de o încălcare gravă a contractului.

29. Perioada de garanție se prelungește cu perioada cuprinsă între momentul în care se face reclamația și momentul în care aceasta este soluționată sau în care sunteți obligat să ridicați bunurile.

30. Aveți dreptul să vi se ramburseze costurile rezonabile suportate pentru depunerea cererii de despăgubire, aceste costuri trebuind să fie cele mai mici posibile. Trebuie să solicitați rambursarea acestor costuri fără întârzieri nejustificate, dar cel târziu în termen de o lună de la sfârșitul perioadei de exercitare a drepturilor dumneavoastră în temeiul prestației defectuoase, în caz contrar acestea nu vă pot fi acordate.

31. vă vom trimite o confirmare electronică cu privire la data și metoda de solicitare a despăgubirii, confirmarea reparației și durata acesteia sau motivele respingerii solicitării.